Zasady rekrutacji studentów WSZiA w Zamościu na wyjazdy w ramach programu Erasmus+
(zasady ogólnouczelniane 2019/2020)
- Postępowanie kwalifikacyjne do wyjazdów w ramach programu ERASMUS+ dotyczy tylko Studentów Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Zamościu.
- Student zakwalifikowany na wyjazd w ramach Programu Erasmus+ musi spełniać następujące kryteria formalne:
- być obywatelem kraju członkowskiego UE, Norwegii, Islandii, Lichtenstein lub Turcji albo posiadać oficjalny status uchodźcy albo prawo stałego pobytu na terytorium Polski;
- być oficjalnie zarejestrowany na studiach I lub II stopnia albo na jednolitych studiach w WSZiA w Zamościu.
- w momencie wyjazdu musi posiadać status studenta co najmniej drugiego roku studiów I stopnia albo być studentem studiów II stopnia.
- Każdy student może zrealizować maksymalnie 12 miesięcy za granicą na studiach i/lub praktykach w ramach jednego cyklu studiów.
- Kryteriami oceny, które zawsze są brane pod uwagę przy kwalifikowaniu kandydatów na wyjazdy są:
- wyniki w nauce;
- znajomość języka obcego, zweryfikowana na podstawie ocen z egzaminu językowego przeprowadzanego na potrzeby rekrutacji studentów do programu ERASMUS+
- Osiągnięcia kandydata – działalność organizacyjna i akademicka potwierdzona stosownymi dokumentami.
- Rekrutacja zasadniczo odbywa się 2 razy w roku (w semestrze zimowym i letnim), rozpoczyna się akcją informacyjną przeprowadzoną w oparciu o: stronę internetową Biura Współpracy Międzynarodowej WSZiA oraz plakaty umieszczone w budynkach Uczelni.
- W przypadku niewykorzystania wszystkich miejsc/stypendiów bądź rezygnacji zakwalifikowanego studenta, może zostać ogłoszony dodatkowy nabór.
- Osoby planujące wyjazd na praktykę absolwencką (wyjazd rozpoczęty i zakończony przed upływem 12 miesięcy od ukończenia studiów) muszą wnioskować o wyjazd na ostatnim roku studiów.
- Wyłonieni na wydziałach kandydaci na wyjazd, składają dokumenty (zgodnie z wymogami Krajowej Agencji Programu) w Biurze Współpracy Międzynarodowej, w terminie podanym w harmonogramie rekrutacji.
- Ostatecznym warunkiem uczestnictwa studenta w Programie jest akceptacja jego kandydatury przez uczelnie przyjmującą. Odbywa się to na podstawie dokumentów studenta przesłanych przez Biuro Współpracy Międzynarodowej do uczelni przyjmującej.
- Mianowany przez Rektora Koordynator Programu Erasmus+, zobowiązany jest do stworzenia listy studentów zakwalifikowanych na wyjazd oraz listy rezerwowe, a także protokołu z posiedzenia komisji rekrutacyjnej zgodnie ze standardami podyktowanymi przez NA. Sporządzony protokół, zgodnie z wymaganiami NA programu, powinien zawierać:
- kryteria stawiane kandydatom na wyjazdy (zgodne z zasadami rekrutacji);
- skład komisji kwalifikacyjnej;
- listę osób, które złożyły wymaganą dokumentacje i brały udział w postępowaniu kwalifikacyjnym;
- sposób oceny i selekcji studentów (rozmowa kwalifikacyjna, egzamin językowy, średnia ocen itp.);
- wykaz osób zakwalifikowanych na listę główną na wyjazdy do poszczególnych uczelni partnerskich oraz wykaz osób zakwalifikowanych na listę rezerwową na wyjazdy do poszczególnych uczelni partnerskich.
- Studenci narodowości ukraińskiej zakwalifikowani do wyjazdu na studia bądź praktyki zagraniczne zobowiązani są do przedłożenia Koordynatorowi Programu Erasmus+ w terminie max. 1 miesiąca od przewidywanej daty wyjazdu, wizy uprawniającej do pobytu i podjęcia nauki/pracy w kraju instytucji przyjmującej.
- Od decyzji podjętych przez komisję rekrutacyjną przysługuje odwołanie na piśmie do komisji odwoławczej, której skład zatwierdza Rektor. Odwołanie należy składać na piśmie w ciągu 5 dni od ogłoszenia wyników.
- Rozstrzygnięcia Komisji Odwoławczej są ostateczne.
- Student zakwalifikowany na wyjazd otrzymuje grant, według stawek ustalonych i zatwierdzonych przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ w roku akademickim 2019/2020, dostępnych na stronie Biura Programów Zagranicznych.
- Wszystkie informacje dotyczące udziału Studenta w Programie Erasmus+ są zamieszczone na stronie internetowej Uczelni.