Stypendia na semestr letni 2017/2018
Wszystkie wnioski można składać w Kwesturze w terminie:
od 19 lutego do 10 marca 2018 roku
(od poniedziałku do piątku, dodatkowo 10 marca – sobota)
Wnioski można składać:
- w Kwesturze, pok.17 I piętro
- lub przesłać pocztą (listem poleconym) na adres:
ul. Akademicka 4, 22-400 Zamość z dopiskiem "Stypendia".
(decyduje data stempla pocztowego).
UWAGA! Informujemy, że decyzje stypendialne będą podejmowane po otrzymaniu z MNiSW stosownych danych dotyczących wysokości dotacji na pomoc materialną dla studentów i doktorantów na 2018 rok. W związku z tym każdy student (także składający oświadczenie o przekazywaniu stypendium na poczet czesnego) zobowiązany jest zapłacić indywidualnie czesne za miesiące marzec, kwiecień 2018 r. - brak wpłaty będzie skutkować skreśleniem z listy studentów i wstrzymaniem wypłaty stypendium.
WAŻNE: Dochód uprawniający do ubiegania się o stypendium socjalne na semestr letni 2017/2018 wynosi 1.043,90 zł.
Dodatkowych informacji w sprawie pomocy materialnej dla studentów udziela Pani Barbara Tębikowska, tel. 84 677 67 77
Do pobrania: formularze wniosków i oświadczenia
- Skrócony wniosek o stypendium socjalne
- Wniosek o stypendium socjalne
- Wniosek o stypendium rektora dla najlepszych studentów
- Wniosek o stypendium specjalne dla osób niepełnosprawnych
- Oświadczenie ogólne
- Oświadczenie o samodzielności finansowej
- Oświadczenie o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne
- Oświadczenie o dochodzie zwolnionym z opodatkowania
- Oświadczenie o dochodzie z działalności pozarolniczej
Pliki w formacie PDF, jeśli plik się nie otwiera pobierz i zainstaluj program Acrobat Reader
Stypendium socjalne
I. Studenci, którzy otrzymywali stypendium socjalne w semestrze zimowym roku akademickiego 2017/2018, składają skrócony wniosek stypendialny, załącznik nr 6, w którym oświadczają czy sytuacja w odniesieniu do dokumentów składanych w semestrze zimowym uległa zmianie czy też nie. Jeżeli sytuacja nie uległa zmianie przyjmowany jest dochód wyliczony w semestrze zimowym 2017/2018 jako nadal obowiązujący. Jeżeli nastąpiła zmiana mająca wpływ na zmianę dochodu w rodzinie studenta do skróconego wniosku powinny być dołączone dokumenty potwierdzające zmianę związane z:
- utratą dochodu przez studenta bądź członka rodziny:
- utrata pracy – świadectwo pracy, zaświadczenie z Urzędu Pracy potwierdzające fakt zarejestrowania jako osoba bezrobotna z informacją czy pobierany jest zasiłek czy też nie - uzyskaniem dochodu przez studenta bądź członka rodziny:
- uzyskanie pracy - zaświadczenie z zakładu pracy o wynagrodzeniu netto za ostatni pełny miesiąc - zmianą liczby członków w rodzinie w związku z urodzeniem dziecka, śmiercią członka rodziny, ukończeniem szkoły przez członka rodziny – potwierdzone aktem urodzenia, aktem zgonu, oświadczeniem studenta o ukończeniu szkoły przez członka rodziny
- inne dokumenty mające wpływ na zmianę dochodu
Utraty bądź uzyskania dochodu nie stanowi obniżka bądź podwyższenie wynagrodzenia
Studenci wszystkie zaświadczenie składają w oryginale, dokumenty takie jak akt zgonu, urodzenia, świadectwo pracy itp. jako kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem.
II. Studenci rozpoczynający studia od semestru letniego 2017/2018 składają "wniosek o przyznanie stypendium" załącznik nr 1 wraz z kompletem zaświadczeń wg informacji jak poniżej:
Podstawą przyznania stypendium socjalnego jest miesięczny dochód netto w rodzinie studenta osiągnięty w 2016 roku. Dochód nie może przekroczyć kwoty 1.043,90 zł netto na jedną osobę.
Stypendium socjalne przyznawane jest na wniosek studenta potwierdzonego następującymi dokumentami:
- zaświadczenia z urzędu skarbowego o wysokości dochodów uzyskanych przez wszystkich pełnoletnich członków rodziny w ubiegłym roku kalendarzowym (2016), jeżeli dochody te podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych - lub zaświadczenie o niefigurowaniu w rejestrze podatników podatku dochodowego,
- oświadczenia członków rodziny o wysokości uzyskanego dochodu w ubiegłym roku kalendarzowym (2016), jeżeli członkowie rodziny rozliczają się na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne,
- zaświadczenie z ZUS bądź zaświadczenia od pracodawcy o wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne zapłaconej w 2016 r. (Przy zaświadczeniu z zakładu pracy członek rodziny, którego zaświadczenie dotyczy powinien dołączyć oświadczenie napisane odręcznie o wysokości zapłaconej składki na ubezpieczenie zdrowotne na podstawie zaświadczenia dołączając je jako załącznik. W przypadku, gdy osoba pracuje u kilku pracodawców, w oświadczeniu powinna być wstawiona suma składek z każdego zaświadczenia)
- oświadczenia wszystkich pełnoletnich członków rodziny o wysokości uzyskanego w ubiegłym roku kalendarzowym (2016) innego dochodu niepodlegającego opodatkowaniu,
- zaświadczenie właściwego organu gminy lub nakaz płatniczy o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w ubiegłym roku kalendarzowym (2016),
- umowę dzierżawy, w przypadku oddania części lub całości znajdującego się w posiadaniu rodziny gospodarstwa rolnego w dzierżawę, na podstawie umowy zawartej stosownie do przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników albo oddania gospodarstwa rolnego w dzierżawę w związku z pobieraniem renty określonej w przepisach o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (tzw. renty strukturalnej),
- umowę zawartą w formie aktu notarialnego, w przypadku wniesienia gospodarstwa rolnego do użytkowania przez rolniczą spółdzielnię produkcyjną,
- kopię odpisu wyroku sądu zasądzającego alimenty na rzecz osób w rodzinie lub kopię odpisu protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej lub kopię odpisu ugody zawartej przed mediatorem, a także zaświadczenie komornika o całkowitej lub częściowej egzekucji alimentów i wysokości wyegzekwowanych alimentów,
- zaświadczenie o wysokości ponoszonej opłaty za pobyt członka rodziny, przebywającego w ubiegłym roku kalendarzowym, w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie,
- dokument określający datę utraty dochodu oraz miesięczną wysokość utraconego dochodu, jeżeli dochód rodziny uległ obniżeniu na skutek utraty dochodu przez członka rodziny,
- dokument lub oświadczenie określające wysokość uzyskanego dochodu, z pierwszego pełnego miesiąca w przypadku uzyskania dodatkowego dochodu przez członka rodziny,
- zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych określające rzeczywistą wysokość zapłaconych składek na ubezpieczenie zdrowotne - osoby osiągające dochody z pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych.
Pozostałe dokumenty:
- zaświadczenia ze szkół o uczącym się rodzeństwie, akty urodzenia w przypadku dzieci małoletnich, akty zgonu, akty małżeństwa;
- zaświadczenie z Urzędu Pracy lub oświadczenie (jeżeli osoba nie jest zarejestrowana w UP) potwierdzające fakt pozostania bez pracy studenta, rodzica lub uczącego się zaocznie rodzeństwa;
- zaświadczenie z MOPS lub GOPS o wysokości pobranych świadczeń zwolnionych z opodatkowania w poprzednim 2016 roku;
- zaświadczenie o pobieranym stypendium
Student studiów stacjonarnych znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej może otrzymać stypendium socjalne w zwiększonej wysokości z tytułu zamieszkania w domu studenckim lub w obiekcie innym niż dom studencki, jeżeli codzienny dojazd z miejsca stałego zamieszkania do uczelni uniemożliwiałby lub w znacznym stopniu utrudniał studiowanie.
Stypendium specjalne dla osób niepełnosprawnych
Stypendium specjalne dla osób niepełnosprawnych może otrzymywać student z tytułu niepełnosprawności potwierdzonej orzeczeniem właściwego organu.
W roku akademickim 2017/2018 studenci ubiegający się o stypendium dla osób niepełnosprawnych składają nowy wniosek wraz z aktualnym orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności.
Stypendium Rektora dla najlepszych studentów
Studenci składają wniosek i dokumenty potwierdzające osiągnięcia za okres od 01.03.2017 r. – do 18.02.2018 r. Każda kopia dokumentu dołączana do wniosku musi być potwierdzona za zgodność z oryginałem.
Uwaga! Student ubiegający się o stypendium Rektora dla najlepszych studentów wraz z wypełnionym wnioskiem składa kserokopie potwierdzonych osiągnięć (oryginały powinien mieć ze sobą do "wglądu").
Informacje o stypendium rektora dla najlepszych studentów:
- Stypendia są przyznawane na wniosek studenta.
- Stypendium Rektora dla najlepszych studentów można uzyskać na podstawie wymaganej średniej ocen oraz wykazanych osiągnięć naukowych, artystycznych bądź sportowych. Każde z osiągnięć musi być potwierdzone przez uprawnioną osobę.
- Średnia ocen i osiągnięcia będą odpowiednio punktowane.
- Jedynie 10% studentów na danym kierunku może otrzymać stypendium.
- Na każdym kierunku będzie tworzona lista rankingowa studentów w oparciu o przyznane punkty.
- W przypadku studenta ubiegającego się o stypendium Rektora dla najlepszych studentów dopuszczalne jest jedno zaliczenie w terminie poprawkowym (jedno w roku akademickim).
- Warunkiem ubiegania się o stypendium jest średnia ocen za poprzedni rok akademicki w wysokości co najmniej 3,0.